aftellenn .. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Jakobsen - WaarBenJij.nu aftellenn .. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Jakobsen - WaarBenJij.nu

aftellenn ..

Blijf op de hoogte en volg Tess

13 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo langzamerhand begin ik met aftellen, nog maar 5 daagjes hier, in sweetie sranan. En heel stiekem, wil ik misschien toch nog een weekje langer blijven, of 2..
Want uiteindelijk, heb ik hier echt de ervaring van mijn leven meegemaakt.
Vrijdag is mijn laatste dag bij de oudjes (misschien ga ik hun ook wel een beetje missen). Ik ben aan het regelen, of we vrijdag misschien naar Domburg kunnen (wel het Surinaamse Domburg) met de oudjes. Maar ik ben het op het allerlaatste moment aan het regelen, dus ik schat de kans klein. Want hier in Surinaame gaat het niet heel snel allemaal en ik vind dit heerlijk. Als het niet meer lukt om vrijdag naar Domburg te gaan, dan gaan ze een zonder mij, met het geld wat ik heb opgehaald.
Zeeland is in Suriname best bekend, naast het plaatsje Domburg, heb je hier ook fort Zeelandia. Hier ga ik zondag naartoe voor een rondleiding. Je hebt hier ook veel straatnamen die verwijzen naar 't Zeeuwse.
Voor de rest ga ik de komende 5 dagen de dingen doen, die ik volgens mijn huisgenootjes moet hebben gedaan voordat ik wegga. Naar Havana lounge moet ik nog, hier doen ze aan salsadansen.. En het leukste, zondag avond met geld opmaken in het casino ;).
Gister ben ik nog wel naar berg en dal geweest, mijn laatste tour hier. Daar ben ik met ongeveer 9 canopybanen door de bomen gezoefd. Canopybanen zijn een soort kabelbanen. Met als het leukste een tokelbaan over de Surinamerivier, van ongeveer 210 meter lang, die ongeveer 50/60 km hard gaat, die ik op zn kop heb gedaan. Super tof was dat.
Verder ga ik hier de laatste 5 daagjes heel erg genieten

• 13 Augustus 2014 - 16:16

Manon - Activity Int.:

Leuk zeg! Je wordt nog druk meid, staan nog zoveel leuke dingen op het programma! :-) Geniet er nog lekker van! Groetjes Manon - Activity Int.

• 13 Augustus 2014 - 16:55

Mama:

Het meest geweldige vind ik nog dat het in eerste instantie wat tegen leek te vallen, maar dat je dit hebt omgezet in deze geweldige ervaring.
    Geniet nog maar lekker van de laatste dagen daar, want zoals jezelf aangeeft..............deze eerste keer is echt de tijd van je leven.
    Je begrijpt toch wel dat wij hier erg uitkijken naar jouw thuiskomst he..........:))
    XXXXXXX

• 13 Augustus 2014 - 17:04

Papa:

Spannend, en foto's ervan?? reuze benieuwd. Je ziet, de laatste dagen vliegen om, geniet er nog maar van, want het aftellen is begonnen. Win nog maar wat dollars in het casino dan kun je volgend jaar weer!! XXXXX

• 13 Augustus 2014 - 20:01

Tanny:

Nog een klein weekje Tess en dan ben je weer terug in Biggekerke.
    Thuis komen is fijn maar je gaat het misschien daar allemaal nog
    wel een beetje missen. Veel plezier de laatste dagen! XXX

• 13 Augustus 2014 - 20:23

Tante Marijke:

Tess, wat geweldig dat je nu zo geniet!!!! Geniet er met volle teugen nog van, wij zijn reuze benieuwd naar je verhalen. Nog heel veel plezier en tot volgende week!

xxx

• 13 Augustus 2014 - 20:45

Heleen:

Ha miekoedoe....
    Wat een geweldige ervaring !
    Veel plezier tijdens je laatste dagen.

Groetjes Heleen, Waldo, Roos en Emma

• 13 Augustus 2014 - 22:26

0ma:

Fijn dat je het nu zo naar je zin hebt. Toch zal ik blij zijn als je weer thuis bent . Je hebt nog veel te doen de laatste dagen. Geniet er maar van. Xxx

• 13 Augustus 2014 - 22:40

Opa:

"En heel stiekem, wil ik misschien toch nog een weekje langer blijven, of 2.. "
    En wij dan, hoe zouden wij dan al die tijd verder moeten leven......? Oma streept op de kalender iedere dag af tot de 19e en ik word 's morgens iedere dag wakker met de gedachte ............. .
    En dan op je kop over de tokkelbaan over de rivier....... Nou ja, heb je ook al bungyjumpen gedaan, of hebben we dat nog tegoed? Pas goed op jezelf en geef de ouwetjes een knuffel van opa

• 15 Augustus 2014 - 10:51

Ina En Wim:

We hebben gelezen en gehoord van je pa en ma over je leerzame en leuke belevenissen!
    Geniet nog maar lekker van de laatste dagen daar en het vooruitzicht van een fijne thuisreis!

Tot ziens in Biggekerke

Groetjes van de buren

• 15 Augustus 2014 - 21:16

Dorien:

Nou Tess, de laatste loodjes voor je. Je gaat nog salsadansen! Leuk joh! Gewoon een beetje met je billen schudden.......dan ben je al een heel eind haha. Veel plezier meid, we zijn heel benieuwd naar al je verhalen straks. Dikke kus van ons XXX