heimwee .. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Jakobsen - WaarBenJij.nu heimwee .. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Jakobsen - WaarBenJij.nu

heimwee ..

Blijf op de hoogte en volg Tess

30 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Dit weekend was niet echt het leukste weekend, ik miste thuis heel erg en zag het niet meer zo zitten. Dit komt ook, omdat ik hier vaak alleen ben en dat vind ik niet zo tof.
Nu gaat het gelukkig al een stuk beter, ik ga vanmiddag naar een huis toe met ongeveer 40 vrijwilligers. Ik hoop dat ik daar een paar leuke contacten kan vinden.

Gister ben ik nog met Heidi naar de stad geweest voor souvenirs. Toen we klaar waren met winkelen, kwam het met bakken uit de lucht vallen. Het had een lange tijd niet meer geregend, dus op een paar plekken waren de straten blank. Het was nogal een eindje lopen naar huis, dus wij besloten om een taxi te bellen. De eerste taxi nam niet op, de tweede taxi had geen wagens en de derde taxi nam gelukkig wel op. Ik had rond 4 uur gebeld en om kwart voor 5 was er nog geen taxi. Dus ik weer bellen en toen hingen ze gewoon op. Zaten wij daar al een uurtje ergens te schuilen.. Gelukkig werden we opgehaald door een huisgenoot die hier woont en een auto heeft.

Van 1 tot 4 augustus, zit ik in de jungle dus ben ik ook niet bereikbaar. Ik ga naar de minavallen toe. Ik ga naar de minavallen toe, dat zijn watervallen in de jungle van Suriname. Dan ga ik nog een bezoek brengen aan Loka Loka (geen idee wat dat is) Ik heb hier heel veel zin in en ik vind het ook best wel spannend. Ik ga waarschijnlijk nog een paar tours doen, maar ik moet nog even kijken welke.

Het eten vind ik hier steeds lekkerder worden. Ze eten hier heel veel rijst met kip of vis. Roti maken ze hier ook heel lekker en de saoto soep vind ik ook lekker. In Huize Emma leren ze me ook een beetje koken.
De markt vind ik alleen verschrikkelijk (sorry opa). Veel te veel mensen, allemaal levende dieren, mensen die naar je fluiten en roepen en het stinkt.

Ik ga volgende week dinsdag met de zuster bespreken wat ik van het geld ga kopen en dat zal ik jullie ook zo snel mogelijk laten weten!


  • 30 Juli 2014 - 15:53

    Tante Dorien En Maurice:

    Hee Tess! Fijn te lezen dat de heimwee minder wordt. Je hebt in ieder geval nog leuke dingen in het vooruitzicht, al weet je soms nog niet eens wat het is. Dat maakt ook niet uit eigenlijk he?
    Enne.......tussen die 40 andere vrijwilligers zal er toch op zijn minst wel eentje zijn waar je leuk contact mee zal hebben he? :)
    De jungle in.................dat lijkt ons echt super!!!!! Benieuwd naar je verhalen daarover.
    We lezen het wel weer, heel veel plezier Tess.

    Liefs van onsxxxxxxxxxxxxxxx

    (Maurice zal skype voor me installeren, dus misschien kunnen we als je terug bent uit de jungle skypen?)

  • 30 Juli 2014 - 16:54

    Mama:

    Heb jij weer, een taxi die geen taxi heeft........:))))
    Komt oal goed meid, leuke vooruitzichten heb je!!!!
    Xxxx

  • 30 Juli 2014 - 17:36

    Melissa:

    nog even volhouden meis, we zijn allemaal super trots op je. als je thuis bent kan je terug kijken op een super ervaring en heb je veel geleerd en gezien. zie je snel. dikke kus xxxxx

  • 30 Juli 2014 - 23:54

    Tante Marijke:

    lieve Tess,

    wij allemaal zijn supertrots op je, en reuze benieuwd naar je verhalen over je tocht door de Jungle!
    Hoe was het nog in het studentenhuis? ben ik ook erg benieuwd naar!
    Hou je taai meiske!

    Liefse, ome Adrie en tante Marijke

  • 31 Juli 2014 - 19:26

    Ada:

    Lieve kanjer.Knap dat je toch allerlei dingen plant en doet.
    Heimwee is niet leuk, maar je doet allerlei dingen om je weer lekker te voelen.
    Leuke vooruitzichtenen ze moeten.maar eens een bril.opzetten dat ze kunnen zien wT een leuke meid er rond loopt.
    Geniet van.de jungle. Het is er prachtig.
    Wij trots op je dat je dit toch masr mooi doet.xxxxx

  • 31 Juli 2014 - 21:02

    Bram En Ineke:

    Hoi Tess,

    Wat leuk de Surinamerivier op, dan is je heimwee zo voorbij.
    Ga je ook in een hangmat slapen? en in de Colakreek zwemmen?
    Wij vonden het super in een uitgeholde boomstam over de rivier en af en toe zaten we vast op de rotsen.
    Geniet ervan, we zijn jaloers op je.

    Groetjes van ome Bram en tante Ineke.

  • 31 Juli 2014 - 21:22

    Marieke:

    Hoi Tess!
    Wat een belevenissen weet je te beschrijven. Het klinkt heel avontuurlijk allemaal!
    Zoals jij het schrijft kan ik Suriname bijna proeven, ruiken, horen en voelen.
    Heimwee hoort er een beetje bij ;-( maar je mag enorm trots zijn op wat jij doet!
    Enne...je maakt wel wat mee! Wij komen hier niet verder dan de braderie in Melis:-)

    Groetjes en hoop snel weer wat van je te horen
    Marieke

  • 02 Augustus 2014 - 00:06

    Opa:

    Tessje: "" In Huize Emma leren ze me ook een beetje koken. "
    Opa: Nou, dat wordt dan hoog tijd. Dus kom je terug als een keukenpinses. Ilk kan niet wachten tot je terug bent (oma ook niet) om te genieten van je kookkunsten.
    Houd goede moed, het komt allemaal goed
    En doe eenieder mijn beste groet.
    Sinterklaas alias opa

  • 03 Augustus 2014 - 13:31

    Tanny En Ruud:

    Hoi Tess,

    We hebben al je verslagen gelezen en je
    beleeft van alles en nog wat. Het duurt
    niet meer zo lang voor je weer thuis bent en
    dan heb je vast heel wat te vertellen.
    En je mag je kookkunsten gaan vertonen voor
    je opa en oma!

    Veel plezier verder, kus van Tanny en Ruud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hallo iedereen, Hier houd ik bij hoe ik het in Suriname heb en wat ik hier allemaal doe, hoe het gaat met mijn vrijwilligerswerk.

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 5906

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk in Suriname

Landen bezocht: