eerste werk dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Jakobsen - WaarBenJij.nu eerste werk dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Jakobsen - WaarBenJij.nu

eerste werk dag

Blijf op de hoogte en volg Tess

17 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanochtend ben ik vroeg opgestaan om naar de vreemdelingendienst in Paramaribo te gaan. Ik moest mijn visum, die ik in Suriname heb gekregen, een paar dagen verlengen.
Toen ik thuis kwam ben ik meteen op mijn fietsje, door Paramaribo, naar Huize Emma gegaan. Ik vond het fietsen door Paramaribo al heel spannend. Ze rijden hier links, dus ik moest ook links fietsen. Dit was wel een beetje wennen voor mij
Ik was best zenuwachtig toen ik daar aan kwam, maar het viel allemaal heel erg mee. Je hebt er hele leuke 'zusters'. Zo heten de mensen hier die de ouderen helpen. Iedereen wist al snel dat ik zuster Tess was. Ik heb eerst een beetje rond gekeken en de andere zusters geholpen met koken. In Suriname eten ze 's middags warm en 's avonds koud.
Daarna ben ik weer naar huis gegaan, vanochtend was het eigenlijk een soort mee kijk ochtendje.
Morgen begint het echte werk. Ik ga iedere maandag, dinsdag en vrijdag werken van 8 tot 14.
Gelukkig was ik op tijd thuis, want na lange tijd (gelukkig) is het hier keihard gaan regenen.
Voor de rest zit ik nog helemaal onder de muggenbulten, maar heb ik hier al een wondermiddeltje ontdekt wat de jeuk mindert. Chiling oil heet het, ik zal zo een fototje bijsturen.
Het eten vindt ik steeds lekkerder worden. Gister heerlijke roti gegeten, terwijl ik met oma aan het skype was en daarnet bij Huize Emma wat rijst met vis op. Het allemaal zelf koken dat kan ik nog niet, maar een huisgenootje gaat me dat binnenkort wel leren.
Gisteravond ook nog mijn lievelingsdiertjes gezien, waar ik ook een foto van zal toevoegen.
Ik ben al over mijn jetlag heen gelukkig, maar ik moet nog wel veel wennen. Als ik hier over straat loop, dan is er altijd wel een auto die naar me toetert of een man die tegen me gaat praten, verschrikkelijk vind ik dat. Maar dat is blijkbaar heel normaal hier, helaas.
Verder heb ik het hier enorm naar mijn zin en ga ik zaterdag een citywalk door Paramaribo doen, om Paramaribo beter te kennen.


  • 17 Juli 2014 - 20:02

    Mama:

    Zo zuster Tess!
    Je begint gelukkig toch steeds meer je draai te vinden!
    We zijn erg benieuwd naar je kookkunsten strax, we kijken er naar uit hoor!
    Xxx

  • 17 Juli 2014 - 20:19

    Caroline:

    Hoi Tess,
    Wat stoer allemaal, heel veel succes!!!

  • 17 Juli 2014 - 21:50

    Eva:

    Wow Tess, wat ben je stoer!
    Veel plezier op je city walk, geniet ervan!
    Ps. nog bedankt voor jullie kaartje voor onze bruiloft :) zo leuk!

  • 17 Juli 2014 - 22:32

    Adrie:

    Oké zuster Tess, ik ben trots, lekker leren suri koken, kunnen we veel plezier van hebben. Ook links fietsen kan thuis van pas komen??!!! Regenpak aan en fietsen maar. Doeiii xxxx

  • 18 Juli 2014 - 06:45

    Lenny:

    Skypen met oma, geweldig zeg! En ook met je ouders zeker, wat een middelen hebben we tegenwoordig.
    Ik kan me best voorstellen dat je je wat ongemakkelijk voelt als ze je steeds groeten.
    Heel veel succes zuster Tess en als je vrij bent lekker van de omgeving genieten en chillen hoort er ook bij.

    groeten Lenny

  • 19 Juli 2014 - 21:30

    Opa W.:

    Het is altijd wat met die meiden: zien ze je niet staan dan deugt 't niet en zien die kerels je allemaal wel staan................ . Maar in Suriname zijn ze kennelijk niet veel gewend op het gebied van vrouwelijk schoon en dan krijg je dat.Ik heb wel een oplossing: wat dacht je van een boerka = is gelijk een oplossing tegen de muggen.
    Blij te en opgelucht te horen dat het goed met je gaat - en om daat laate gaat het.
    Groetjes - Opa

  • 20 Juli 2014 - 14:47

    Maurice En Dorien:

    Zo leuk om te lezen Tess! Dit maak je in Bigge allemaal niet mee he? Het eten is daar ook lekker he? Gebruiken ze veel sambal daar? Heel veel (werk)plezier. Die beesten op de foto's konden we niet goed zien.......wat is het? Liefs van ons xxx

  • 23 Juli 2014 - 18:09

    Ada:

    Hai Tess,
    Wat leuk om jouw verslag te lezen. eindelijk tijd ervoor, ha,ha. 4 daagse voorbij en gehaald!
    En natuurlijk reageren mannen op jou, zo 'n leuke meid. Alleen zijn het geen mannen uut Biggekerke he.
    Je hebt lekker ook tijd voor jezelf om leuke dingen te doen en ga maar lekker koken en als je terug komt dan kook je voor ons. Verheug mij er al op om echte roti te eten.Mhh.
    Hoe is het werken met de oudjes?
    xx van mij en ook van Adrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hallo iedereen, Hier houd ik bij hoe ik het in Suriname heb en wat ik hier allemaal doe, hoe het gaat met mijn vrijwilligerswerk.

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 5905

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk in Suriname

Landen bezocht: